Service apotheek Stroinkslanden(woensdag, 18 maart 2026 11:18)
Wij hebben een hele leuke team middag gehad. De workshop was goed voorbereid en iedereen van de groep kon aan de slag. Super leuk om met elkaar tot een resultaat te komen. In een prettige en
gemoedelijke sfeer met daarnaast ook nog een prima lunch en lekkere hapjes was het een zeer geslaagde middag. Complimenten voor Mirjam (ook voor het prettige overleg
vooraf ).
#74
José(zondag, 25 januari 2026 21:53)
Wat was het leuk om 10 lessen bezig te zijn met het proberen de kern van een mens op papier te krijgen! Behalve van Mirjam heb ik ook veel geleerd van mijn mede-cursisten. Bijzonder hoe iedereen weer
een eigen stijl en aanpak heeft. De lessen gaven zo veel inspiratie dat ik thuis gewoon verder ging.
#73
Sarah(dinsdag, 13 januari 2026 10:52)
Leerzame lessen in een warme en ontspannen sfeer en een mooie locatie. Vriendelijke juf Mirjam geeft veel informatie en aandacht. Ik heb besloten om door te gaan in 2026 ! Sarah
#72
Liesbeth(donderdag, 01 januari 2026 20:24)
Wat heb ik genoten van de 10-weekse portretcursus.
Inspirerende lessen, het werken met verschillende materialen, begeleiding op maat; alles wat ik me wenste kreeg ik.
Nooit geweten dat een portret zoveel behelst. Niet eerder zo intensief gezichten van mensen om me heen bestudeerd. De huiswerkopdrachten maakten dat ik ook richting kon geven aan wat ik thuis
maak.
Kortom: uitstekende cursus, uitstekende docente en een fijne groep.
#71
Greet(dinsdag, 23 december 2025 16:08)
Je hebt mij niet alleen geleerd om te kijken maar ook om te zien hoe en wat een tekening goed maakt.
Ik vond de lessen leuk, had er veel plezier in.
Naast je uitleg mbt de opdracht ook je persoonlijke aandacht maakt dat ik er veel van heb geleerd, en een basis heb om mee verder te gaan.
#70
Mariet(donderdag, 18 december 2025 14:11)
Ik dacht dat je tekent met een potlood, maar dat het zoveel meer is was een openbaring voor mij. Als aanvulling op de basis- en vervolgcursus in het voorjaar ben ik uitgedaagd om in groot en klein te
werken, met donker en licht, verschillende stofuitdrukkingen, realistisch of meer abstract, met verschillende inkt- en krijtsoorten, nat of droog. Leuk om in een groep te werken en de avond af te
sluiten met elkaars werk te bekijken en daarvan te leren. Mirjam inspireert met humor, kennis en aandacht.
#69
Jennie(woensdag, 17 december 2025 15:14)
Ik kon bij de start helemaal niet tekenen en wilde graag de basis leren. Ik sloot de cursus af met een tekening van een model! Dat had ik niet verwacht!! Het was erg leuk.
Mirjam is een altijd positieve docent die goede aanwijzingen geeft en een fijne sfeer creëert. Dank Mirjam!
#68
Saskia(dinsdag, 16 december 2025 11:57)
Als beginnende tekenaar ging ik blanco naar de lessen van Mirjam. Mirjam daagt je uit, geeft positief commentaar en helpt je op weg. Zij gaf mij opdrachten en adviezen om van mijn werk iets veel
mooiers te maken. Soms waren haar aanwijzingen klein, soms ingrijpender. Zij leert je de juiste verhoudingen, hoe je licht donker moet gebruiken, hoe je schaduwen moet gebruiken, vormen, perspectief,
composities, hoe je menselijke figuren moet tekenen. Ik zag mijn werk groeien tijdens de lessen. Heel inspirerend.
#67
Familiedag(zaterdag, 01 november 2025 20:23)
Met ons gezin, totaal zes personen hebben we ter gelegenheid van ons 25-jarig huwelijk een echte Van Gogh gemaakt! Mirjam heeft ons na een korte instructie lekker onze gang laten gaan. Op een
prachtige locatie in een licht atelier mochten wij los gaan met kleuren. Iedereen deed zijn uiterste best en we hebben tussendoor genoten van heerlijke luxe broodjes met zalm, brie etc. Onder
ontspannen en vakkundige begeleiding hebben we onze creativiteit tot een hoogtepunt kunnen brengen! We hebben een ongelooflijk leuke dag gehad met een blijvende herinnering aan de muur! Kortom, als
je iets bijzonders met elkaar wil doen, is dit een absolute aanrader!!!
#66
Sonja(maandag, 15 september 2025 10:02)
Heb al veel cursussen en dagworkshops bij Mirjam gevolgd. Heerlijk om bij haar mijn creativiteit de ruimte te geven. Mirjam is een zeer kundige rustige docent die met veel plezier en aandacht jou
helpt je creativiteit te ontplooien. Aanraders: dagworkshops Rothko, Tape-Art (dit was als teamworkshop), Turner; cursus tekenen basis. Ik heb mij al weer ingeschreven voor de volgende!
#65
Agnes(dinsdag, 12 augustus 2025 20:12)
Bij Mirjam heb ik de workshop Tetra druk en de stad gevolgd van de summerschool. Wat een fijne, inspirerende omgeving. Mirjam is een warme en open docente die nieuwsgierig is naar wat je verhaal is.
Heerlijke avond gehad en zeer geïnspireerd weer naar huis gegaan.
#64
Anje(dinsdag, 15 oktober 2024 11:14)
Met ons team hebben we ons oude vertrouwde praktijklogo een nieuw jasje gegeven, met dank aan Mirjam voor de vormgeving en het afstemmen van de kleuren. Heel fijn om zo creatief en ontspannen met
elkaar bezig te zijn en het resultaat is prachtig!
#63
Samantha van de Laar(zondag, 13 oktober 2024 15:10)
Ik heb de workshop boekje maken gedaan met Ute. Veel geleerd en veel werk verzet en een overheerlijke lunch. Al met al een topdag! Waarvan ik de boekbindkunsten nog vaak ga inzetten bij het maken van
mij eigen schetsboeken.
#62
Nynke(donderdag, 10 oktober 2024 08:58)
We hebben een hele gezellige ochtend gehad! Fijne begeleiding en een tof eindresultaat!
#61
Nienke(maandag, 16 september 2024 12:58)
In het sfeervolle atelier van Mirjam hebben wij een bedrijfsuitje gedaan.
We hebben een hele leuke ontspannen middag gehad met ook nog eens mooi resultaat: een schilderij voor in de huisartspraktijk! Mirjam maakt het maken van een schilderij overzichtelijk, motiveert en
liet ons ook eigen keuzes maken. Het overleg vooraf verliep soepel. Ik raad het aan!
#60
Arjan(maandag, 12 augustus 2024 15:06)
Afgelopen vrijdag (9 augustus 2024) heerlijk ontspannen de workshop 'Teken je route' gevolgd, zie https://www.meesterwerkenopmaat.nl/zomerprogramma/teken-je-route/
De verwachtingen kwamen exact overeen met wat ik heb ervaren. Het was een ontspannen manier om in een kleine groep de omgeving te observeren door al je zintuigen open te zetten. Mirjam nam ons mee op
een bijzondere wandeltocht over de prachtige paden rondom het klooster in Amersfoort.
Al kijkend en voelend heb ik de omgeving in mij opgenomen. Al schetsmatig heb ik onder andere een totaal nieuwe kijk gekregen op de Stichtse Rotonde.
Ik sloot af met een schets waar een drietal kleine voorbijgangers (en hun hond) mijn schets een extra betekenis gaf.
Een route en een dag om nooit te vergeten.
Lieve groet,
Arjan
#59
Ursula(maandag, 22 juli 2024 14:40)
Ik ben bezig om een boekje te maken …..vond het bijzonder fijn om het in een groep te doen.
In een groep is het anders dan de technieken van het internet te halen.
Heb al eerder een workshop gedaan bij Ute en vond dat zeer prettig. (zomerworkshop Maak een boekje-basis)
#58
Annet Muller(woensdag, 17 juli 2024 14:21)
Het was heel gezellig en leerzaam om samen met Ute de basis van het boekbinden te leren. Ik had dit altijd al een keer willen doen, nu weet ik zeker, ik ga er mee door!
Een mooie plek om deze cursus te doen, we werden door Mirjam goed verzord.
#57
Anja van Hamburg(maandag, 15 juli 2024 16:13)
In een fijne open ruimte was de uitleg soms lastig onder woorden te brengen door Ute omdat het zelf doen en ervaren heel goed gaat. Kijken en doen en dan ontstaat er een boekje! Volgens mij was
iedereen enthousiast over het resultaat. Ik ben 21 september in ieder geval aanwezig voor het vervolg!
#56
Tim van Kleef(donderdag, 21 december 2023 21:34)
We hebben met ons bedrijf een enorm leuke sessie gehad met Mirjam. De sessie was goed voorbereid en de begeleiding was top. Het resultaat mag er ook zeker wezen. Een echte aanrader.
#55
Circe(dinsdag, 21 november 2023 13:59)
Mijn eerste kennismaking met Creatieve Route Meesterwerken op Maat. Het atelier is fijn qua sfeer, grootte, licht en met een prachtig zicht op de bomen van het terrein Eemklooster. Ik had lang niet
meer beeldend gewerkt en ik had best wat faal spanning. Wat een fijne ervaring was deze dag: de structuur van het boekje gaf een prettig kader. En docente Ute Feltkamp liet me voelen dat alle
initiatief oké was. Dat gaf me rust, zelfvertrouwen en plezier. Ik ben ook nog s blij met het resultaat. De verwevenheid van de inspiratie van de kunstenaar Hockney was een leuke inspirerende
aanvulling.
#54
Nancy(vrijdag, 25 augustus 2023 16:37)
Ik vond de workshops/uit de natuur erg leuk om te doen. De opbouw; je eigen vormen verzamelen, meerdere werkjes kunnen maken waarin je dingen uitprobeert en aldoende leert en uiteindelijk desgewenst
thuis nog verder kunnen werken door e.a. te schilderen, is fijn divers en inspirerend. En e.a. werd door jullie fijn begeleid, iedereen was volgens mij dik tevreden met de resultaten.
#53
MiB(woensdag, 23 augustus 2023 18:14)
Workshop Schoonhoven (11.12.13 Aug)
Lekker prutsen met karton, papier-maché, gesso en witte verf.
MAAR dan wel heel gestructureed , volgens vaste stappen en een strak tijdspad.
Ik vond het genieten, ik kwam uit mijn hoofd en ging lekker aan de slag.
Miriam bedankt voor de "les". fijn dat je me goed stuurde en meedacht.
#52
Marjanne(dinsdag, 22 augustus 2023 22:09)
Een weekendworkshop gedaan van
Schoonhoven. Heel erg leuk. Vooraf aan de curses, kregen we duidelijke info, hoe de lesdagen waren ingedeeld. Heel prettig, zodat ik goed voorbereid was. Spannend vond ik het wel, daar ik niet zo
“kunstig” aangelegd ben. Mirjam gaf eerst een duidelijke presentatie van Schoonhoven en kreeg zo een goede indruk.
Ja dan moet je aan het werk met karton en ontdekken wat je er mee kan . Ik dacht dit word niets en in tijd nood. Maar al doende bezig zijn , word het natuurlijk steeds creatiever. En is het toch een
heel mooi resultaat geworden.
Mirjam is ook een heel fijne docent, die met je meedenkt en natuurlijk adviseert
#51
Marlanda Brandwijk(woensdag, 26 juli 2023 10:01)
Super leuke workshop Tape Art gehad met een mooi eind resultaat.
#50
Ursula(dinsdag, 16 mei 2023 16:35)
Door omstandigheden was ik die dag enorm moe en kon ik in mijn schilderij op canvas
niet tot een goed resultaat komen. Dat was jammer voor mij.
Maar ik heb weer iets geleerd over technieken die Gustav Klimt toe paste aan zijn schilderijen.
Dat vond ik weer verassend. Het was ook erg fijn twee medecursisten van eerdere workshops weer te ontmoeten.
#49
Joyce(maandag, 24 april 2023 10:57)
Enorm genoten van de dagworkshop, Rothko! Na een korte introductie over zijn leven en werk konden we zelf aan de slag. Mirjam zorgt voor een fijne sfeer, waarbinnen ze aanwijzingen geeft, maar je
vooral jaanmoedigt je eigen " Rotkho schilderij te maken. Na wat experimenteren, ga je aan de slag. Je wordt volledig ontzorgd. Alles staat klaar in de mooie atelier ruimte.
Tussen de middag maakte Mirjam een lekkere lunch met broodjes en fruit. We hadden het geluk om het in de mooie tuin bij het gebouw te kunnen oppeuzelen. Kortom, een hele geslaagde dag. Dankjewel
Mirjam!
#48
Jur en Desi(zondag, 23 april 2023 19:08)
Wij hebben de dagworkshop (Rothko) ervaren als een gezellige, leerzame en creatieve dag. Mirjam heeft oog voor alle deelnemers, zet goede oefeningen en advies in om verder te komen met je werk en
betrekt de groep voor inspiratie.
Een echte aanrader!
#47
Michaël(vrijdag, 10 maart 2023 10:31)
Ik heb afgelopen zondag de dagworkshop 'Monet & Mitchell' gevolgd, een leuke en leerzame les. Hierdoor ga je anders naar (schilder) kunst kijken. Fijne begeleiding van Mirjam!
#46
Annemiek(maandag, 06 maart 2023 21:44)
Ik heb de dagworkshop Monet/Mitchel was heel prettig. De uitleg van Mirjam en de oefeningen maakten dat ik vrij snel aan een eigen werk kon beginnen. We hebben lekker gewerkt, de sfeer was goed en de
lunch was top.
Kortom een hele fijne ervaring.
#45
Moniek(zondag, 19 februari 2023 15:02)
Ik heb een leuke dag gehadbij de XL dagworkshop Etel Adnan. De lokatie is mooi, de sfeer goed, de begeleiding van Tamar stimulerend, de resultaten verfrissend. Al met al een geslaagd project en
absoluut een aanrader! Dan was ik nog de heerlijke lunch vergeten.
#44
Ursula(dinsdag, 14 februari 2023 11:01)
Ik heb de dag workshop Mark Rothko en Etel Adnan gevolgd. Schilderijen van deze twee kunstenaars heb ik nog nooit in een museum gezien. Mijn kennis over schilderijen van Marc Rothko en Etel Adnan
komen uit boeken
en van het internet.
Aan de workshops vind ik prettig dat ik er geen oordeel aan de kunstwerken hoef te verbinden. Naar mijn idee kijk ik dan anders naar hun werk. Zonder oordeel kan ik beter onderzoeken en
waarnemen.
De workshops moedigen mij aan om te experimenteren.
De dag workshop Etel Adnan bij Tamar Rozenblat heb ik als zeer fijn ervaren. Van jou heb ik al veel workshops gevolgd en ervaar die, zoals altijd, als inspiratie.
#43
Marika(maandag, 13 februari 2023 20:32)
Eva en ik hebben een hele leuke dag gehad, een heel rustgevende workshop. De sfeer was zeer prettig. En weer nieuwe ideeën en tips om mee aan de slag te gaan. Kortom voor ons een zeer geslaagde dag.
#42
Jilles(zondag, 12 februari 2023 10:52)
We hebben een ontzettend leuke zaterdag gehad! Dank voor de cursus; heeft ons wakker geschud om vaker eens wat te schilderen:) Aan iedereen van harte aan te bevelen!
#41
Sandra Alberts(maandag, 09 januari 2023 15:00)
Jaren niet meer getekend. Terwijl het zo ontspannend was. Op de middelbare school kreeg ik te horen dat het echt nog wel ergens op lijkt. Dus tijd om mezelf een kado te doen, een basiscursus Tekenen.
Absolute aanrader. Je leert inderdaad de basis technieken. Vooral met houtskool, maar ook met potlood. Je maakt daadwerkelijk tekeningen, nadat je hebt gekeken hoe vormen getekend kunnen worden en
hoe ruimtelijk inzicht werkt, maar ook los leert te laten. Het heeft mij nog meer laten inzien dat dit mijn meditatie is. Niemand hoeft het mooi te vinden, maar wat een heerlijke dag was dit.
#40
Annemarie(maandag, 09 januari 2023 14:32)
De workshop is een leuke eerste kennismaking met de basisbeginselen. Mirjam creëert een prettige, open sfeer. Ik ben enthousiast geworden om er een vervolg aan te gaan geven.
#39
Andy(dinsdag, 27 december 2022 12:11)
Mirjam daagt je uit om creatief te zijn, terwijl je weet dat je dat zelf helemaal niet bent. Maar er komt dan door de goeie tips iets heel leuks uit.
Als je iets anders wil en een gezellige middag wil hebben, dan moet je naar Mirjam gaan. Dan heb je een leuke, creatieve middag. Iets wat je zelf thuis niet zo snel zou doen.
#38
Jeroen Wolfrat(zondag, 20 november 2022 09:37)
Erg leuke en inspirerende cursus! MW XL Rousseau door meesterwerk op maat gevolgd op 12 nov. Mirjam stelt je met met korte theorie en een paar techniek oefeningen in staat om je eigen kunstwerk in de
stijl van de kunstenaar te maken. Mirjam geeft daar bij op een zeer prettige manier een goede begeleiding waarbij ze je helpt zelf naar oplossingen te zoeken. Echt een aanrader!
#37
fieke(dinsdag, 11 oktober 2022 19:29)
Heerlijk om even alleen bezig te zijn met schilderen, geïnspireerd door Rothko en Mirjam. Lekker intuïtief . Toch ook een techniek geleerd en gezien hoe de andere deelnemers werkten. Inspirerend en
voor herhaling vatbaar. Goede sfeer.
#36
Kris(dinsdag, 06 september 2022 15:59)
Iedereen kijkt met veel plezier terug op de workshop. Wij hebben zelfportretten gemaakt en mochten elkaars portret aanvullen.
Er was een sfeer van rust en goede gesprekken maar ook humor. De docent stelt iedereen op haar/zijn gemak. Deze workshop is echt een aanrader: zowel wat betreft de inhoud als de mooie omgeving van
het atelier!' (teamworkshop Portretten van het team)
#35
Merel(maandag, 13 juni 2022 16:01)
De workshop De kleuren van Van Gogh was voor mij ver buiten mijn comfort zone (Van Gogh schilderde dik, ik werk het liefst met waterverf of inkt) . Precies daarom vond ik het een goed idee om hem te
volgen. Mirjam maakte ons los met een m.i. briljante oefening. Daarna mochten we aan de hoofdopdracht werken. Die had inhoudelijk een vrije invulling maar was verder strak ingekaderd, zodat we de weg
niet kwijtraakten. Mirjam is een uitstekende docent: ze laat je lekker werken, maar let ondertussen scherp op. Precies op twee momenten dat ik in mijn eentje vastgelopen (en afgehaakt) zou zijn,
stond ze naast me met advies om iets uit te proberen. Ook moedigde ze ons aan om tijdens het proces elkaars werk te bespreken, wat mooie inzichten opleverde. Ik heb heel veel geleerd in een paar uur.
En dingen gedaan die ik in mijn eentje nooit bedacht of uitgeprobeerd zou hebben.
#34
Hilma(donderdag, 09 juni 2022 11:58)
De Basiscursus was intensief, véél geleerd, veel gedaan ! Heel leuk. Ik heb het maar over mee heen laten komen, dat werkt het beste voor mij.
Lunch was heerlijk, de sfeer ook, evenals je aandachtige begeleiding.. voor mezelf een geslaagde dag.
#33
Renettha(dinsdag, 24 mei 2022 18:11)
Mirjam, bedankt voor de fijne workshop Monet, ik ervaar jou workshops als erg prettig. Je manier stimuleert mij om te durven proberen, en het smaakt naar meer. Dank je wel!
#32
Jorike(maandag, 23 mei 2022 13:49)
Ik heb genoten van de workshop Monet. Fijn om te starten met wat theorie en uitleg over Monets werk. Daarna snel zelf aan de slag met houtskool en daarna verf. Heerlijk ook dat het mogelijk was om
met een schildersezel naar buiten te gaan. Dank voor de fijne workshop!
#31
Tineke Ketelaar(maandag, 16 mei 2022 22:26)
Beste Mirjam,
Opnieuw genoten, veel geleerd en geïnspireerd geraakt tijdens de workshop, deze keer Monet, bij Meesterwerk op Maat. Onder jouw deskundige leiding
heb ik, met veel genoegen, een mooi schilderij a la Monet gemaakt.
Vriendelijke groet en hopelijk tot een volgende keer, Tineke Ketelaar
#30
Anke(maandag, 16 mei 2022 19:38)
De workshop was voor mij een 'oogopener': hoe kijk ik en wat zie ik. Hoe dit vervolgens tot uiting te brengen op het doek was lastiger. Je aanwijzingen en de manier waarop je deze gaf waren erg
prettig en professioneel.
#29
Titia(maandag, 16 mei 2022 14:44)
Ik heb weer genoten afgelopen zaterdag en ben zoals altijd onder de indruk van je didactiek. Ik vind de techniek van Monet ongelofelijk interessant maar ook heel erg moeilijk. Ik kom niet verder dan
gekleurde veegjes, maar ga dapper verder oefenen om meer vormen te maken.
#28
Iet(maandag, 16 mei 2022 12:47)
Voor mij was deze dag een spannende zoektocht om te ervaren
hoe dicht ik Monet zou kunnen benaderen.
Fijn ook om buiten te zoeken naar een onderwerp.
Dank je wel Mirjam!
#27
Harmen(donderdag, 07 april 2022 08:37)
Eva en ik hebben allebei erg genoten van de workshop! We hebben het er nog regelmatig over. Het zou me niet verbazen als Eva over een tijdje zelf een ezel koopt en meer gaat schilderen. Het was een
leuke dag, gezellige groep en een lekkere lunch.
#26
Heleen(woensdag, 06 april 2022 13:45)
Ik heb genoten van de workshop.
Ik vind de indeling van de workshop erg boeiend omdat je naast creatief bezig zijn ook echt een inkijkje krijgt in het werk van de kunstenaar.
#25
Titia(maandag, 04 april 2022 16:49)
Leuke workshop Klimt. Het combineren van meerdere materialen - ecoline, water en acrylverf - was boeiend. De voorbereidende oefeningen nuttig. Mirjam begeleidt op een prettige, positieve manier.
#24
Annemarie(maandag, 04 april 2022 15:49)
Afgelopen zaterdag de workshop van Gustav Klimt ervaren. Wat ik fijn vond is de manier van beginnen, met z'n allen een kloddertje verf op het doek en ga het maar vullen. Hierna stapsgewijs ervaren
wat het doet als je erna met ecoline, water of inkt erin gaat werken. Eerst even oefenen en daarna pas met het echte werk beginnen. Plezierig om zo te beginnen en je niet apathisch voor een leeg wit
doek zit en er vervolgens wat op moet zien te krijgen.
Tot de volgende keer!
#23
Tessa(donderdag, 24 maart 2022 13:34)
We hebben zaterdag de 26e februari een leuke, ontspannende dag gehad waarbij we soms ook moesten nadenken. Het doorgronden van de werkwijze van Banksy kostte soms wat denkkracht. Wij vonden het feit
dat je niet alles op een presenteerblaadje kreeg, de workshop diepgang geven. Ook de introductie op Banksy in de ochtend vonden we een fijne start van de dag. Het was mooi om met werk naar huis te
gaan waarvan we niet hadden bedacht dit te zullen maken. De begeleiding van jullie allebei was erg prettig. We komen graag een keer terug voor een andere workshop.
#22
Heleen(zondag, 16 januari 2022 14:31)
Vorige week de basis cursus teken gehad en we zijn allemaal helemaal geïnspireerd. Ontzettend leuke cursus, veel geleerd en goed afgestemd op onze wensen en kwaliteiten.
#21
Ursula(woensdag, 22 december 2021 11:18)
Voor mij was de Cursus Met Schoonhoven perfect. De opdracht om naar één kunstenaar te kijken gaf mij heel veel rust.
Daardoor kom je tot de kunstenaar en zijn kunstwerken. De verschillende materialen, constructies en patronen, ritme en herhaling. Door de opdrachten van de 5 lessen, kon je stap voor stap tot een
goed resultaat komen.
#20
Herman de Grood(dinsdag, 21 december 2021 21:18)
Ik heb ontzettend genoten van het enthousiasme bij deze cursus van de deelnemers en Mirjam. Veel geleerd over
Jan Schoonhoven, over zijn manier van denken en werken. En uiteindelijk iets moois gemaakt in de trend van Schoonhoven
#19
Elly Van Tol(woensdag, 15 december 2021 13:00)
We hebben met houtskool gewerkt, maar vandaaruit zijn we met olieverf aan de slag gegaan. De techniek van het werken met olieverf hoe gebruik je het, hoe prepareren je je doek, hoe maak je je kwasten
schoon. Het werken met nat in nat, maar ook juist een week verder weer doorgaan. Kortom veel geleerd, en nu zelf ook thuis ermee aan de slag.
#18
Annejet(dinsdag, 23 november 2021 05:28)
Samen hebben wij een middag duo painting gedaan bij meesterwerk op maat! Het was een gezellige middag en leuk om samen met een painting bezig te zijn :-)
Terwijl je aan het schilderen bent krijg je een lekker sapje en lunch aangeboden!
Alles bij elkaar maakte het een top middag. Zowel creatief als echt gezellig
#17
Hiltje(maandag, 01 november 2021 09:22)
Ik volgde een workshop over Rothko en had een leuke dag en ook nog eens een resultaat waar ik best blij mee ben.
De aanpak van de workshop vond ik prettig: een korte uitleg over de schilder en zijn techniek en daarna vooral zelf aan de slag. De schilderervaring van de aanwezigen was divers en volgens mij kon
iedereen vanuit zijn eigen niveau aan de slag. Ikzelf ben een beginner.
Wat me aansprak was dat we na de eerste ronde gezamenlijk elkaars werk bekeken en onze indrukken en ideeën voor het vervolg gaven. Met nadrukkelijk de insteek dat je zelf bepaalt wat je wel of niet
meeneemt van elkaars feedback. En daarnaast vond ik het ook fijn dat we, als we dat wilden, van Mirjam ook tips kregen over de techniek om een bepaald doel te bereiken. En aan het einde van de
workshop bekeken we ook weer elkaars eindresultaat. Leuk om te zien hoe iedereen op zijn eigen wijze aan de slag was gegaan.
De workshopruimte en de lunch vond ik overigens ook helemaal goed!
#16
Giny(vrijdag, 22 oktober 2021 20:02)
Voor de cursus had ik wel iets aan aquarel gedaan, maar de cursus heeft me geleerd, hoeveel mogelijkheden deze techniek biedt. De aquarellen van Turner en Cézanne waren voor mij inspirerend, met een
hoge moeilijkheidsgraad maar jij hebt me geholpen om de uitdaging aan te gaan. De opdrachten waren origineel en erg leerzaam. Na elke les kwam ik weer extra gemotiveerd thuis, en had eigenlijk zin om
de hele nacht door te werken!
#15
Marieke(donderdag, 21 oktober 2021 12:47)
Een leuke cursus waarin het experimenteren met aquarel (met andere materialen) centraal stond. Bij het experimenteren werd steeds gekeken naar werken van grote meesters. Dat vond ik echt een
meerwaarde van de cursus. Het waren voor mij leuke en ontspannende avonden in een drukke periode (thuis en op mijn werk). Ik ben weer geïnspireerd en probeer er meer tijd voor vrij te maken!
(Meegedaan met Meesters & Technieken; inkt &aquarel)
#14
Marja Broers(dinsdag, 05 oktober 2021 16:23)
Wat een ontzettend leuke inspirerende middag! Wat een gaaf idee! We hebben allemaal iets moois gecreëerd!
#13
Myrthe Broers(dinsdag, 05 oktober 2021 14:50)
Wat een feest was om les te krijgen van Mirjam! Eerst was ze al ontzettend enthousiast in het Mondriaanhuis met allerlei prikkelende vragen. Daarmee was de leuke toon gezet. Daarna in de middag naar
haar atelier voor een "eigen" Mondriaan. We kregen uitleg hoe we het aan moesten passen en kwamen toch echt heel erg ver in 1 middag. Wat ontzettend leuk dat je van een foto zo'n abstract schilderij
kan maken! Al met al een super bedrijfsuitje die voor iedereen toegankelijk was!
#12
inge(dinsdag, 14 september 2021 14:39)
Zaterdag de basiscursus schilderen gedaan. Er ging een hele nieuwe wereld voor mij open. Echt de basis die je moet weten, wanneer je wilt gaan schilderen, zoals de opzet, welke kwast en penselen en,
heel belangrijk, het mengen van kleuren. We konden er geen genoeg van krijgen... Wel jammer dat ik te laat was voor de basis tekenen... misschien volgend jaar?
Mirjam, dankjewel!!
Ik heb van de cursus genoten en een hoop geleerd en kom graag nog een keer voor een volgende workshop of cursus.
#11
Ria(maandag, 13 september 2021 21:37)
Ik heb de basiscursussen erg leuk en leerzaam gevonden. De rust waarmee je alles doet en de omgeving, waarin we verbleven vond ik heerlijk. Ik ga zeker thuis nog verder met een en ander.
Ik kom ook vast nog een keer een workshop doen.
#10
Michael Kornmann(donderdag, 20 december 2018 21:30)
Ik heb nu al een aantal cursussen en workshops gevolgd bij Mirjam. Het waren hele leuke en leerzame lessen! Ben door de lessen anders gaan kijken naar kunst. Mirjam begeleid je heel goed met het
maken van je eigen kunstwerk, waarbij ze je vooral stimuleert op je eigen intuïtieve en creatieve gedachten.
Heel erg bedankt Mirjam!
Ik kom zeker nog een cursus/workshop volgen.
#9
elly van tol(zondag, 16 september 2018 21:55)
Gisteren een dag bezig geweest met William Turner, schilderen met gevoel en emotie, veel tips en trucks gekregen, waardoor ik meer uit mezelf kon halen, en een mooi resultaat heb gemaakt.
Inspirerend, en voor iedereen goed te doen, een fijne ontvangst, en hulp waar nodig, en met respect voor elkaar! Super......dus meteen volgende week weer een cursus geboekt!
#8
Hedi(donderdag, 13 september 2018 11:16)
Onlangs heb ik de basiscursus tekenen en schilderen gevolgd en het smaakte naar meer. Ik kreeg te maken met allerlei materialen, technieken, verhoudingen waarover uitleg werd gegeven en mee geoefend
kon worden. Het tekenen met houtskool vond ik echt heel gaaf. Toen een lekkere lunch genuttigd en 's middags weer door met het schildersvak. Alleen dat mengen van kleuren is al een vak apart zeg! We
mochten ons nog even wagen aan een meesterwerk wat natuurlijk erg spannend was, maar het resultaat viel niet tegen.
De dag vloog om en zo blijkt maar weer: "time flies when you're having fun"
Bedankt Mirjam!
#7
Wanda Veltkamp(maandag, 23 juli 2018 10:55)
Ik vond het een heel fijne workshop met prima begeleiding door Mirjam.
De nieuwe techniek heeft me geinspireerd en ik zal dat zeker in mijn schilderijen gaan toepassen en verder uitwerken.
Ik ben benieuwd naar de andere workshops, dus kom ik misschien nogmaals.
Mirjam, bedankt voor de leuke dag.
#6
Patricia(donderdag, 05 april 2018 10:41)
Hele leuke workshop Monet schilderen. Het was niet eenvoudig. Met goede begeleiding is het gelukt om mijn eigen draai eraan te geven. Heerlijk om op deze manier een dag creatief bezig te zijn.
#5
gert bremer(woensdag, 03 januari 2018 15:21)
Met het team van zen.nl Leusden Amersfoort een schilderworkshop gedaan
Mijn laatste penseelstreek was 61 jaar geleden op de kleuterschool
Geen flauw idee wat het zou worden want 'ik werd ook maar gestuurd '
Ik vond het geweldig om te ervaren en om zo dicht bij andere dingen in mijzelf te komen en te voelen dat er ook zó'n creatieve snaar in mij kon trillen
Het smaakt naar meer als je soms eens 'iets geks doet'.
bedankt marjan!
#4
Saskia(woensdag, 08 november 2017 11:31)
Een hele complete, educatieve avond! Je krijgt tekst en uitleg over het schilderij en zijn werk, wordt op een heel prettige manier begeleid en evt. bijgestuurd en leert over je eigen proces. Dat daar
dan ook nog een leuk eindresultaat staat, is enkel de kers op deze avond. Aanrader!
Tijdens de workshop waarbij we de Sterrennacht van van Gogh schilderden voelde ik me meer verbonden met het schilderij. Door zo iets 'groots' ook weer klein te maken en er je eigen versie van op het
doek te zetten gebeurde dat automatisch. Heel bijzonder!
Wat een fijne avond !
Je gaat aan de slag na een korte inleiding over de schilder en het schilderij.
Dat maakt het juist zo leuk, ik werd er nieuwsgierig van en kon mezelf daardoor ook de ruimte geven om gewoon maar te doen. Het resultaat deed er niet zo toe. Ik kreeg op een prettige manier
advies.
En nu heb ik thuis een leuk schilderwerkje staan.
Erg leuk Mirjam !
#1
Sophie(vrijdag, 23 juni 2017 11:46)
Ik vond het een hele leuke ervaring om op een hele andere manier te schilderen. Jouw begeleiding vond ik ontzettend fijn en het was heel gezellig.
Voor herhaling vatbaar. Dank je wel Mirjam.
Service apotheek Stroinkslanden (woensdag, 18 maart 2026 11:18)
Wij hebben een hele leuke team middag gehad. De workshop was goed voorbereid en iedereen van de groep kon aan de slag. Super leuk om met elkaar tot een resultaat te komen. In een prettige en gemoedelijke sfeer met daarnaast ook nog een prima lunch en lekkere hapjes was het een zeer geslaagde middag. Complimenten voor Mirjam (ook voor het prettige overleg
vooraf ).
José (zondag, 25 januari 2026 21:53)
Wat was het leuk om 10 lessen bezig te zijn met het proberen de kern van een mens op papier te krijgen! Behalve van Mirjam heb ik ook veel geleerd van mijn mede-cursisten. Bijzonder hoe iedereen weer een eigen stijl en aanpak heeft. De lessen gaven zo veel inspiratie dat ik thuis gewoon verder ging.
Sarah (dinsdag, 13 januari 2026 10:52)
Leerzame lessen in een warme en ontspannen sfeer en een mooie locatie. Vriendelijke juf Mirjam geeft veel informatie en aandacht. Ik heb besloten om door te gaan in 2026 ! Sarah
Liesbeth (donderdag, 01 januari 2026 20:24)
Wat heb ik genoten van de 10-weekse portretcursus.
Inspirerende lessen, het werken met verschillende materialen, begeleiding op maat; alles wat ik me wenste kreeg ik.
Nooit geweten dat een portret zoveel behelst. Niet eerder zo intensief gezichten van mensen om me heen bestudeerd. De huiswerkopdrachten maakten dat ik ook richting kon geven aan wat ik thuis maak.
Kortom: uitstekende cursus, uitstekende docente en een fijne groep.
Greet (dinsdag, 23 december 2025 16:08)
Je hebt mij niet alleen geleerd om te kijken maar ook om te zien hoe en wat een tekening goed maakt.
Ik vond de lessen leuk, had er veel plezier in.
Naast je uitleg mbt de opdracht ook je persoonlijke aandacht maakt dat ik er veel van heb geleerd, en een basis heb om mee verder te gaan.
Mariet (donderdag, 18 december 2025 14:11)
Ik dacht dat je tekent met een potlood, maar dat het zoveel meer is was een openbaring voor mij. Als aanvulling op de basis- en vervolgcursus in het voorjaar ben ik uitgedaagd om in groot en klein te werken, met donker en licht, verschillende stofuitdrukkingen, realistisch of meer abstract, met verschillende inkt- en krijtsoorten, nat of droog. Leuk om in een groep te werken en de avond af te sluiten met elkaars werk te bekijken en daarvan te leren. Mirjam inspireert met humor, kennis en aandacht.
Jennie (woensdag, 17 december 2025 15:14)
Ik kon bij de start helemaal niet tekenen en wilde graag de basis leren. Ik sloot de cursus af met een tekening van een model! Dat had ik niet verwacht!! Het was erg leuk.
Mirjam is een altijd positieve docent die goede aanwijzingen geeft en een fijne sfeer creëert. Dank Mirjam!
Saskia (dinsdag, 16 december 2025 11:57)
Als beginnende tekenaar ging ik blanco naar de lessen van Mirjam. Mirjam daagt je uit, geeft positief commentaar en helpt je op weg. Zij gaf mij opdrachten en adviezen om van mijn werk iets veel mooiers te maken. Soms waren haar aanwijzingen klein, soms ingrijpender. Zij leert je de juiste verhoudingen, hoe je licht donker moet gebruiken, hoe je schaduwen moet gebruiken, vormen, perspectief, composities, hoe je menselijke figuren moet tekenen. Ik zag mijn werk groeien tijdens de lessen. Heel inspirerend.
Familiedag (zaterdag, 01 november 2025 20:23)
Met ons gezin, totaal zes personen hebben we ter gelegenheid van ons 25-jarig huwelijk een echte Van Gogh gemaakt! Mirjam heeft ons na een korte instructie lekker onze gang laten gaan. Op een prachtige locatie in een licht atelier mochten wij los gaan met kleuren. Iedereen deed zijn uiterste best en we hebben tussendoor genoten van heerlijke luxe broodjes met zalm, brie etc. Onder ontspannen en vakkundige begeleiding hebben we onze creativiteit tot een hoogtepunt kunnen brengen! We hebben een ongelooflijk leuke dag gehad met een blijvende herinnering aan de muur! Kortom, als je iets bijzonders met elkaar wil doen, is dit een absolute aanrader!!!
Sonja (maandag, 15 september 2025 10:02)
Heb al veel cursussen en dagworkshops bij Mirjam gevolgd. Heerlijk om bij haar mijn creativiteit de ruimte te geven. Mirjam is een zeer kundige rustige docent die met veel plezier en aandacht jou helpt je creativiteit te ontplooien. Aanraders: dagworkshops Rothko, Tape-Art (dit was als teamworkshop), Turner; cursus tekenen basis. Ik heb mij al weer ingeschreven voor de volgende!
Agnes (dinsdag, 12 augustus 2025 20:12)
Bij Mirjam heb ik de workshop Tetra druk en de stad gevolgd van de summerschool. Wat een fijne, inspirerende omgeving. Mirjam is een warme en open docente die nieuwsgierig is naar wat je verhaal is. Heerlijke avond gehad en zeer geïnspireerd weer naar huis gegaan.
Anje (dinsdag, 15 oktober 2024 11:14)
Met ons team hebben we ons oude vertrouwde praktijklogo een nieuw jasje gegeven, met dank aan Mirjam voor de vormgeving en het afstemmen van de kleuren. Heel fijn om zo creatief en ontspannen met elkaar bezig te zijn en het resultaat is prachtig!
Samantha van de Laar (zondag, 13 oktober 2024 15:10)
Ik heb de workshop boekje maken gedaan met Ute. Veel geleerd en veel werk verzet en een overheerlijke lunch. Al met al een topdag! Waarvan ik de boekbindkunsten nog vaak ga inzetten bij het maken van mij eigen schetsboeken.
Nynke (donderdag, 10 oktober 2024 08:58)
We hebben een hele gezellige ochtend gehad! Fijne begeleiding en een tof eindresultaat!
Nienke (maandag, 16 september 2024 12:58)
In het sfeervolle atelier van Mirjam hebben wij een bedrijfsuitje gedaan.
We hebben een hele leuke ontspannen middag gehad met ook nog eens mooi resultaat: een schilderij voor in de huisartspraktijk! Mirjam maakt het maken van een schilderij overzichtelijk, motiveert en liet ons ook eigen keuzes maken. Het overleg vooraf verliep soepel. Ik raad het aan!
Arjan (maandag, 12 augustus 2024 15:06)
Afgelopen vrijdag (9 augustus 2024) heerlijk ontspannen de workshop 'Teken je route' gevolgd, zie https://www.meesterwerkenopmaat.nl/zomerprogramma/teken-je-route/
De verwachtingen kwamen exact overeen met wat ik heb ervaren. Het was een ontspannen manier om in een kleine groep de omgeving te observeren door al je zintuigen open te zetten. Mirjam nam ons mee op een bijzondere wandeltocht over de prachtige paden rondom het klooster in Amersfoort.
Al kijkend en voelend heb ik de omgeving in mij opgenomen. Al schetsmatig heb ik onder andere een totaal nieuwe kijk gekregen op de Stichtse Rotonde.
Ik sloot af met een schets waar een drietal kleine voorbijgangers (en hun hond) mijn schets een extra betekenis gaf.
Een route en een dag om nooit te vergeten.
Lieve groet,
Arjan
Ursula (maandag, 22 juli 2024 14:40)
Ik ben bezig om een boekje te maken …..vond het bijzonder fijn om het in een groep te doen.
In een groep is het anders dan de technieken van het internet te halen.
Heb al eerder een workshop gedaan bij Ute en vond dat zeer prettig. (zomerworkshop Maak een boekje-basis)
Annet Muller (woensdag, 17 juli 2024 14:21)
Het was heel gezellig en leerzaam om samen met Ute de basis van het boekbinden te leren. Ik had dit altijd al een keer willen doen, nu weet ik zeker, ik ga er mee door!
Een mooie plek om deze cursus te doen, we werden door Mirjam goed verzord.
Anja van Hamburg (maandag, 15 juli 2024 16:13)
In een fijne open ruimte was de uitleg soms lastig onder woorden te brengen door Ute omdat het zelf doen en ervaren heel goed gaat. Kijken en doen en dan ontstaat er een boekje! Volgens mij was iedereen enthousiast over het resultaat. Ik ben 21 september in ieder geval aanwezig voor het vervolg!
Tim van Kleef (donderdag, 21 december 2023 21:34)
We hebben met ons bedrijf een enorm leuke sessie gehad met Mirjam. De sessie was goed voorbereid en de begeleiding was top. Het resultaat mag er ook zeker wezen. Een echte aanrader.
Circe (dinsdag, 21 november 2023 13:59)
Mijn eerste kennismaking met Creatieve Route Meesterwerken op Maat. Het atelier is fijn qua sfeer, grootte, licht en met een prachtig zicht op de bomen van het terrein Eemklooster. Ik had lang niet meer beeldend gewerkt en ik had best wat faal spanning. Wat een fijne ervaring was deze dag: de structuur van het boekje gaf een prettig kader. En docente Ute Feltkamp liet me voelen dat alle initiatief oké was. Dat gaf me rust, zelfvertrouwen en plezier. Ik ben ook nog s blij met het resultaat. De verwevenheid van de inspiratie van de kunstenaar Hockney was een leuke inspirerende aanvulling.
Nancy (vrijdag, 25 augustus 2023 16:37)
Ik vond de workshops/uit de natuur erg leuk om te doen. De opbouw; je eigen vormen verzamelen, meerdere werkjes kunnen maken waarin je dingen uitprobeert en aldoende leert en uiteindelijk desgewenst thuis nog verder kunnen werken door e.a. te schilderen, is fijn divers en inspirerend. En e.a. werd door jullie fijn begeleid, iedereen was volgens mij dik tevreden met de resultaten.
MiB (woensdag, 23 augustus 2023 18:14)
Workshop Schoonhoven (11.12.13 Aug)
Lekker prutsen met karton, papier-maché, gesso en witte verf.
MAAR dan wel heel gestructureed , volgens vaste stappen en een strak tijdspad.
Ik vond het genieten, ik kwam uit mijn hoofd en ging lekker aan de slag.
Miriam bedankt voor de "les". fijn dat je me goed stuurde en meedacht.
Marjanne (dinsdag, 22 augustus 2023 22:09)
Een weekendworkshop gedaan van
Schoonhoven. Heel erg leuk. Vooraf aan de curses, kregen we duidelijke info, hoe de lesdagen waren ingedeeld. Heel prettig, zodat ik goed voorbereid was. Spannend vond ik het wel, daar ik niet zo “kunstig” aangelegd ben. Mirjam gaf eerst een duidelijke presentatie van Schoonhoven en kreeg zo een goede indruk.
Ja dan moet je aan het werk met karton en ontdekken wat je er mee kan . Ik dacht dit word niets en in tijd nood. Maar al doende bezig zijn , word het natuurlijk steeds creatiever. En is het toch een heel mooi resultaat geworden.
Mirjam is ook een heel fijne docent, die met je meedenkt en natuurlijk adviseert
Marlanda Brandwijk (woensdag, 26 juli 2023 10:01)
Super leuke workshop Tape Art gehad met een mooi eind resultaat.
Ursula (dinsdag, 16 mei 2023 16:35)
Door omstandigheden was ik die dag enorm moe en kon ik in mijn schilderij op canvas
niet tot een goed resultaat komen. Dat was jammer voor mij.
Maar ik heb weer iets geleerd over technieken die Gustav Klimt toe paste aan zijn schilderijen.
Dat vond ik weer verassend. Het was ook erg fijn twee medecursisten van eerdere workshops weer te ontmoeten.
Joyce (maandag, 24 april 2023 10:57)
Enorm genoten van de dagworkshop, Rothko! Na een korte introductie over zijn leven en werk konden we zelf aan de slag. Mirjam zorgt voor een fijne sfeer, waarbinnen ze aanwijzingen geeft, maar je vooral jaanmoedigt je eigen " Rotkho schilderij te maken. Na wat experimenteren, ga je aan de slag. Je wordt volledig ontzorgd. Alles staat klaar in de mooie atelier ruimte.
Tussen de middag maakte Mirjam een lekkere lunch met broodjes en fruit. We hadden het geluk om het in de mooie tuin bij het gebouw te kunnen oppeuzelen. Kortom, een hele geslaagde dag. Dankjewel Mirjam!
Jur en Desi (zondag, 23 april 2023 19:08)
Wij hebben de dagworkshop (Rothko) ervaren als een gezellige, leerzame en creatieve dag. Mirjam heeft oog voor alle deelnemers, zet goede oefeningen en advies in om verder te komen met je werk en betrekt de groep voor inspiratie.
Een echte aanrader!
Michaël (vrijdag, 10 maart 2023 10:31)
Ik heb afgelopen zondag de dagworkshop 'Monet & Mitchell' gevolgd, een leuke en leerzame les. Hierdoor ga je anders naar (schilder) kunst kijken. Fijne begeleiding van Mirjam!
Annemiek (maandag, 06 maart 2023 21:44)
Ik heb de dagworkshop Monet/Mitchel was heel prettig. De uitleg van Mirjam en de oefeningen maakten dat ik vrij snel aan een eigen werk kon beginnen. We hebben lekker gewerkt, de sfeer was goed en de lunch was top.
Kortom een hele fijne ervaring.
Moniek (zondag, 19 februari 2023 15:02)
Ik heb een leuke dag gehadbij de XL dagworkshop Etel Adnan. De lokatie is mooi, de sfeer goed, de begeleiding van Tamar stimulerend, de resultaten verfrissend. Al met al een geslaagd project en absoluut een aanrader! Dan was ik nog de heerlijke lunch vergeten.
Ursula (dinsdag, 14 februari 2023 11:01)
Ik heb de dag workshop Mark Rothko en Etel Adnan gevolgd. Schilderijen van deze twee kunstenaars heb ik nog nooit in een museum gezien. Mijn kennis over schilderijen van Marc Rothko en Etel Adnan komen uit boeken
en van het internet.
Aan de workshops vind ik prettig dat ik er geen oordeel aan de kunstwerken hoef te verbinden. Naar mijn idee kijk ik dan anders naar hun werk. Zonder oordeel kan ik beter onderzoeken en waarnemen.
De workshops moedigen mij aan om te experimenteren.
De dag workshop Etel Adnan bij Tamar Rozenblat heb ik als zeer fijn ervaren. Van jou heb ik al veel workshops gevolgd en ervaar die, zoals altijd, als inspiratie.
Marika (maandag, 13 februari 2023 20:32)
Eva en ik hebben een hele leuke dag gehad, een heel rustgevende workshop. De sfeer was zeer prettig. En weer nieuwe ideeën en tips om mee aan de slag te gaan. Kortom voor ons een zeer geslaagde dag.
Jilles (zondag, 12 februari 2023 10:52)
We hebben een ontzettend leuke zaterdag gehad! Dank voor de cursus; heeft ons wakker geschud om vaker eens wat te schilderen:) Aan iedereen van harte aan te bevelen!
Sandra Alberts (maandag, 09 januari 2023 15:00)
Jaren niet meer getekend. Terwijl het zo ontspannend was. Op de middelbare school kreeg ik te horen dat het echt nog wel ergens op lijkt. Dus tijd om mezelf een kado te doen, een basiscursus Tekenen. Absolute aanrader. Je leert inderdaad de basis technieken. Vooral met houtskool, maar ook met potlood. Je maakt daadwerkelijk tekeningen, nadat je hebt gekeken hoe vormen getekend kunnen worden en hoe ruimtelijk inzicht werkt, maar ook los leert te laten. Het heeft mij nog meer laten inzien dat dit mijn meditatie is. Niemand hoeft het mooi te vinden, maar wat een heerlijke dag was dit.
Annemarie (maandag, 09 januari 2023 14:32)
De workshop is een leuke eerste kennismaking met de basisbeginselen. Mirjam creëert een prettige, open sfeer. Ik ben enthousiast geworden om er een vervolg aan te gaan geven.
Andy (dinsdag, 27 december 2022 12:11)
Mirjam daagt je uit om creatief te zijn, terwijl je weet dat je dat zelf helemaal niet bent. Maar er komt dan door de goeie tips iets heel leuks uit.
Als je iets anders wil en een gezellige middag wil hebben, dan moet je naar Mirjam gaan. Dan heb je een leuke, creatieve middag. Iets wat je zelf thuis niet zo snel zou doen.
Jeroen Wolfrat (zondag, 20 november 2022 09:37)
Erg leuke en inspirerende cursus! MW XL Rousseau door meesterwerk op maat gevolgd op 12 nov. Mirjam stelt je met met korte theorie en een paar techniek oefeningen in staat om je eigen kunstwerk in de stijl van de kunstenaar te maken. Mirjam geeft daar bij op een zeer prettige manier een goede begeleiding waarbij ze je helpt zelf naar oplossingen te zoeken. Echt een aanrader!
fieke (dinsdag, 11 oktober 2022 19:29)
Heerlijk om even alleen bezig te zijn met schilderen, geïnspireerd door Rothko en Mirjam. Lekker intuïtief . Toch ook een techniek geleerd en gezien hoe de andere deelnemers werkten. Inspirerend en voor herhaling vatbaar. Goede sfeer.
Kris (dinsdag, 06 september 2022 15:59)
Iedereen kijkt met veel plezier terug op de workshop. Wij hebben zelfportretten gemaakt en mochten elkaars portret aanvullen.
Er was een sfeer van rust en goede gesprekken maar ook humor. De docent stelt iedereen op haar/zijn gemak. Deze workshop is echt een aanrader: zowel wat betreft de inhoud als de mooie omgeving van het atelier!' (teamworkshop Portretten van het team)
Merel (maandag, 13 juni 2022 16:01)
De workshop De kleuren van Van Gogh was voor mij ver buiten mijn comfort zone (Van Gogh schilderde dik, ik werk het liefst met waterverf of inkt) . Precies daarom vond ik het een goed idee om hem te volgen. Mirjam maakte ons los met een m.i. briljante oefening. Daarna mochten we aan de hoofdopdracht werken. Die had inhoudelijk een vrije invulling maar was verder strak ingekaderd, zodat we de weg niet kwijtraakten. Mirjam is een uitstekende docent: ze laat je lekker werken, maar let ondertussen scherp op. Precies op twee momenten dat ik in mijn eentje vastgelopen (en afgehaakt) zou zijn, stond ze naast me met advies om iets uit te proberen. Ook moedigde ze ons aan om tijdens het proces elkaars werk te bespreken, wat mooie inzichten opleverde. Ik heb heel veel geleerd in een paar uur. En dingen gedaan die ik in mijn eentje nooit bedacht of uitgeprobeerd zou hebben.
Hilma (donderdag, 09 juni 2022 11:58)
De Basiscursus was intensief, véél geleerd, veel gedaan ! Heel leuk. Ik heb het maar over mee heen laten komen, dat werkt het beste voor mij.
Lunch was heerlijk, de sfeer ook, evenals je aandachtige begeleiding.. voor mezelf een geslaagde dag.
Renettha (dinsdag, 24 mei 2022 18:11)
Mirjam, bedankt voor de fijne workshop Monet, ik ervaar jou workshops als erg prettig. Je manier stimuleert mij om te durven proberen, en het smaakt naar meer. Dank je wel!
Jorike (maandag, 23 mei 2022 13:49)
Ik heb genoten van de workshop Monet. Fijn om te starten met wat theorie en uitleg over Monets werk. Daarna snel zelf aan de slag met houtskool en daarna verf. Heerlijk ook dat het mogelijk was om met een schildersezel naar buiten te gaan. Dank voor de fijne workshop!
Tineke Ketelaar (maandag, 16 mei 2022 22:26)
Beste Mirjam,
Opnieuw genoten, veel geleerd en geïnspireerd geraakt tijdens de workshop, deze keer Monet, bij Meesterwerk op Maat. Onder jouw deskundige leiding
heb ik, met veel genoegen, een mooi schilderij a la Monet gemaakt.
Vriendelijke groet en hopelijk tot een volgende keer, Tineke Ketelaar
Anke (maandag, 16 mei 2022 19:38)
De workshop was voor mij een 'oogopener': hoe kijk ik en wat zie ik. Hoe dit vervolgens tot uiting te brengen op het doek was lastiger. Je aanwijzingen en de manier waarop je deze gaf waren erg prettig en professioneel.
Titia (maandag, 16 mei 2022 14:44)
Ik heb weer genoten afgelopen zaterdag en ben zoals altijd onder de indruk van je didactiek. Ik vind de techniek van Monet ongelofelijk interessant maar ook heel erg moeilijk. Ik kom niet verder dan gekleurde veegjes, maar ga dapper verder oefenen om meer vormen te maken.
Iet (maandag, 16 mei 2022 12:47)
Voor mij was deze dag een spannende zoektocht om te ervaren
hoe dicht ik Monet zou kunnen benaderen.
Fijn ook om buiten te zoeken naar een onderwerp.
Dank je wel Mirjam!
Harmen (donderdag, 07 april 2022 08:37)
Eva en ik hebben allebei erg genoten van de workshop! We hebben het er nog regelmatig over. Het zou me niet verbazen als Eva over een tijdje zelf een ezel koopt en meer gaat schilderen. Het was een leuke dag, gezellige groep en een lekkere lunch.
Heleen (woensdag, 06 april 2022 13:45)
Ik heb genoten van de workshop.
Ik vind de indeling van de workshop erg boeiend omdat je naast creatief bezig zijn ook echt een inkijkje krijgt in het werk van de kunstenaar.